Eveniment de fotografie în Ținutul Neamțului – (IV)

O scurtă vizită în Parcul Național Vânători Neamț, locul unde am putut admira ZIMBRUL – „fiară sălbătică și grabnică” așa cum îl descria odinioară Dimitrie Cantemir în „Descrierea Moldaviei”

Zimbru din Parcul Național Vânători Neamț
nd privesc albastrul cerului și orice albastru, incetez pe loc de-a mai aparține acestei lumi Emil Cioran.

Și uite așa am ajuns la Pensiunea Braniște din Județul Neamț! Un loc de poveste unde vă puteți caza în condiții excelente și vă puteți bucura de preparate culinare excepționale! Șef bucătăr, o doamnă foarte faină care ne-a oferit bunătăți yummy-yummy!

A doua zi am vizitat Mănăstirea Neamțului… La 15 kilometri de Cetatea Neamț, în localitatea Vânători-Neamț, se află un alt loc încărcat de istorie și de legendă, cum nu mai există altul în România. Mănăstirea Neamț este mai veche chiar decât domnia lui Ștefan cel Mare. Supranumită de unii „Ierusalimul ortodoxiei române”, mănăstirea este cel mai vechi așezământ monahal din Moldova, cu rădăcini care merg în urmă, până în secolul XIV, pe vremea lui Petru I Mușat (1375-1391).

În biserică afli că exişti – spunea Petre Țuțea…

O mănăstire-miracol pentru cei aflați în căutarea propriei Regăsiri.

Ei bine, am mers în vizită la domnul Vasile Ciorcârlan, un meșter popular extraordinar! S-a născut la sat, având astfel contact permanent cu tradiţia strămoşească, cu obiceiurile practicate încă din vechime de poporul român. L-a fascinate în mod deosebit lumea măştilor populare. De aici, se pare, a plecat idea sa de a crea, de a inventa. Nu doar măşti, ci poveşti. Despre unul, despre altul, despre oricine. “Nu cred că e nimeni dintre români care să nu cunoască pe vreunul care are mereu gura deschisă sau pe altul care are urechile mari”. Tot aşa, cu o ironie subtilă şi, în acelaşi timp, cu un simţ critic exigent, meşterul evidenţiază cu măiestrie trăsături de caracter, tipologii de oameni şi răutăţi ale vremurilor.

Ne-am luat rămas bun de la meșter și copiii care ne-au încântat cu dansuri populare tradiționale și am plecat spre Mănăstirea Horaița și Schitul Horăicioara.

Tătăl nostru care ne ești în ceruri….
Schitul Horăicioara aflat în mijlocul naturii, ascuns în pădurile Ținutului Neamțului